Pomorze Zachodnie

Firma Business Consulting zrealizowała dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego akcję ambientową z niestandardowym wykorzystaniem autobusów przegubowych w 16 miastach Polski. Kampania jest skierowana do osób preferujących wypoczynek na wybrzeżu i terenach pojeziernych, do turystów szukających możliwości i form wypoczynku na Pomorzu Zachodnim, do mieszkańców innych województw, którzy jeszcze nie byli na Pomorzu Zachodnim oraz do potencjalnych turystów cechujących się spontanicznością w wyborze destynacji.

Zaproponowana w kampanii linia kreacyjna inspiruje się ideą fotografowania, zatrzymywania wspomnień w kadrze aparatu fotograficznego. Taka propozycja pozostaje w ścisłym związku z dotychczasową komunikacją stosowaną przez Zachodniopomorskie oraz z hasłem działań promocyjnych „ Pomorze Zachodnie – dobre wspomnienia na przyszłość”.

Fotografowanie to aktywność przypisana podróżowaniu, zwiedzaniu, turystyce. Ludzie chętnie fotografują interesujące miejsca, w których spędzają swój wolny czas, urlop czy wakacje. Miejsca, w których czują się dobrze i które chcą zachować w pamięci. W tej konwencji pokazujemy Pomorze Zachodnie . Jako miejsce godne zachowania we wspomnieniach, budzące miłe skojarzenia i będące idealnym kierunkiem podróżowania dla różnych grup turystów.

Zaproponowana przez Business Consulting linia kreacyjna oparta na dynamicznym, graficzno-zdjęciowym layoucie, nawiązuje do kolorystyki logotypu Pomorza Zachodniego. Dominującymi kolorami są: niebieski i żółty oraz niebieski i zielony. Na layoutach pokazujemy radosne osoby, w urlopowym nastroju, w chwilach aktywności na plaży (turystyka aktywna i rodzinna) oraz w chwilach relaksu (turystyka zdrowotna – wellness&spa oraz uzdrowiska). Wykorzystanie w projektach zdjęć autentycznych postaci jest najlepszą rekomendacją dla zalet turystycznych Pomorza Zachodniego. To właśnie ludzie, ich odczucia i emocje najpełniej oddają atmosferę i atrakcyjność turystyczną tego regionu. Wyeksponowane na projektach szczęście i zadowolenie turystów wynika bezpośrednio z mile spędzonego czasu oraz z czerpania przyjemności z walorów turystycznych Pomorza Zachodniego. Ten przekaz graficzny jest dodatkowo wzmocniony poprzez „nałożenie” na postacie ramek fotografii. Symbolizuje to chęć zachowania Pomorza Zachodniego w pamięci – w myśl sloganu „Pomorze Zachodnie – dobre wspomnienia na przyszłość”. Fotografowanie uosabia tutaj zapisywanie turystycznych wspomnień na zdjęciach.

Koncepcja graficzna została przygotowana z myślą o przewidzianym w kampanii wielkoformatowym nośniku reklamy, czyli o autobusie przegubowym. W projekcie nawiązującym do turystyki aktywnej i rodzinnej na plaży wykorzystana została powierzchnia przegubu autobusowego, na którym umieszczono wizerunek parawanu. Wraz z poruszaniem się pojazdu w przestrzeni miejskiej, parawan/przegub będzie rozciągał się i składał, sprawiając wrażenie autentycznego, „żywego” atrybutu plażowania. Taki zabieg wkomponowania grafiki w mechanikę pojazdu powoduje z jednej strony lepsze gospodarowanie powierzchnią reklamową, z drugiej strony – większe zainteresowanie odbiorcy reklamy. W projekcie nawiązującym do turystyki zdrowotnej – wellness&spa oraz uzdrowiska elementem współgrającym z grafiką reklamową jest przednie koło autobusu, które imituje obiektyw aparatu fotograficznego. Na tym projekcie odbiorca w pierwszej chwili zauważy duży aparat fotograficzny z kręcącym się kołem/obiektywem, a następnie – zrobione (domyślnie) tym aparatem zdjęcia turystów korzystających z uzdrowiskowych walorów Pomorza Zachodniego. Dodatkowo na obu layoutach pozostawiono po dwie przezroczyste powierzchnie na szybach autobusu Są to miejsca, w których odbiorca reklamy, patrząc na autobus z zewnątrz, może zobaczyć autentyczne postacie pasażerów znajdujących się wewnątrz pojazdu. W ten sposób pasażerowie stają się żywą częścią projektu. Wraz z grafiką tworzą przekaz promocyjny. Dzięki temu każdy z pasażerów oraz odbiorców reklamy może utożsamić się z sytuacją przedstawioną na layoutach. W umowny sposób zostaje on przeniesiony na plażę, w otoczenie innych aktywnych plażowiczów lub do strefy spa. Taki zabieg uczynienia pasażerów bohaterami komunikatu reklamowego stanowi dodatkowy atrakcyjny element wkomponowania grafiki w specyfikę autobusu.